Stichting Droomdag verzorgt Droomdagen voor gezinnen, waarvan één van de ouders een oncologische of levensbedreigende ziekte heeft én het jongste kind onder de 16 jaar is.
Introductie
Ik ben zelf oncologisch ziek. Ik heb borstkanker. Na de uitslag zijn we van de één op andere dag in een heftige rollercoaster terecht gekomen. Een rollercoaster waar ik niet alleen in zit, maar ook mijn gezin met twee kinderen van 3 en 7 jaar oud. Het is voor hun lastig om hun moeder zo te zien. Alles verandert. Het dagelijks ritme is in één klap weg. We zijn verdrietig. Het vrolijke en onbezorgde leven maakt plaats voor een enorme strijd. Een strijd die we samen moeten voeren. Niet alleen ik. Mijn hele gezin.
Soms voel ik me schuldig tegenover mijn gezin. Ik weet dat ik er niets aan kan doen, maar dit is iets waar je kleine jonge kinderen niet mee wilt confronteren. Daarom gunde ik ze een Droomdag. Een dag waar het even niet om mij zou draaien. Maar om hun! Daarom heb ik mij aangemeld bij Stichting Droomdag. En we werden uitgenodigd om onze Droomdag te beleven op 22 februari 2020. En ik kan je vertellen, het was ook echt een dag waar ik nu nog steeds van na droom!
Droomdag
Het leukste van de dag vond ik de ontwetendheid. Dus ik wil ook niet teveel in detail treden over de activiteiten. Het was overweldigend! Er waren zoveel vrijwilligers betrokken die vol enthousiasme ons de hele dag in de watten legden. Met zoveel liefde! Volledige aandacht voor de kinderen, voor ons en met zoveel respect. Ik vond het ontroerend om te zien en ontzettend dankbaar dat er zoveel mensen zich op hun vrije zaterdag willen inzetten om ons een Droomdag te bezorgen. Ongelooflijk!
Ik was echt ontroerd. En we hebben met z'n allen een traan gelaten van dankbaarheid. Het was zo'n mooie dag! De kinderen hebben de hele dag met een grote glimlach rondgelopen. Ze hebben het er nog steeds over. Ze vonden het echt hun Droomdag!
En nu vind ik eigenlijk dat elke gezin, dat natuurlijk in aanmerking komt, zo'n dag moet beleven! Ik was eigenlijk verbaasd dat zo'n mooie stichting nog zo weinig bekendheid heeft. Er zijn zoveel gezinnen met een zieke ouder, iedereen moet dit toch weten?
Doel
Daarom heb ik mijn hulp aangeboden. Iets waarmee ik dicht bij mezelf blijf en mijn doel kan bereiken. Ik werk namelijk als Projectmanager Digital Marketing. En ik wil mijn kennis dan ook inzetten om Stichting Droomdag via advertentiecampagnes op Social Media onder de aandacht te brengen. Met uiteindelijk doel om natuurlijk zoveel mogelijk gezinnen te mogen bereiken die zich kunnen aanmelden. Maar voordat Stichting Droomdag een stroom aan aanmeldingen aan kan, zullen we eerst op zoek moeten naar sponsoren en nog meer vrijwilligers. Dus daar zal ik met de advertentiecampagne eerst op focussen.
Wat heb ik nodig?
Advertentiebudget
Met deze doneeractie wil ik geld ophalen voor verschillende advertentiecampagnes op social media. En zoveel mogelijk mensen bereiken om te vertellen over Stichting Droomdag. Hoe meer advertentiebudget beschikbaar is, hoe meer mensen we kunnen bereiken.
Design
Bij een advertentie moet ook een beeld komen. Hiervoor zal ik mijn netwerk graag willen inzetten. Ik ben dan ook nog op zoek naar een designer die mij gratis kan helpen bij het maken van beeldmateriaal t.b.v. de advertentiecampagne.
Online Marketeer
De campagne zal ik zelf opzetten en optimaliseren. Hier is geen extra geld voor nodig. Mocht iemand zich geroepen voelen om mee te denken over het plan, hoe gaan we de juiste doelgroep bereiken en op welke kanalen, dan kan ik altijd hulp gebruiken! Heel fijn zelfs! Ben natuurlijk zelf soms ook niet helemaal fit i.v.m de chemo's die ik krijg.
Ik hoop dat we het samen voor elkaar krijgen om deze mooie stichting meer bekendheid te geven. Zodat nog meer gezinnen, met kinderen, een Droomdag mogen beleven en even de rotziekte kunnen vergeten!
Heel veel liefs,
Patty
08-04-2021 19:43
Lieve allemaal,
Hierbij weer een update. Inmiddels ben ik ook zo goed als hersteld en druk met mijn dagelijkse bezigheden. Dat betekent dat ik minder ruimte heb om mij als vrijwilliger voor Stichting Droomdag in te zetten. Dat vind ik heel erg vervelend en jammer, want ik wil het wel heel graag. Maar om mij toch wat lucht te geven en werk uit handen te nemen, hebben wij er voor gekozen om samen te gaan werken met een social media bureau. Wat een opluchting! Ik ben nog altijd nauw betrokken bij de ontwikkeling van de content, maar hoef mij zelf niet te buigen over de creatie.
Dit jaar bestaat Stichting Droomdag 10 jaar! En natuurlijk is het doel van Stichting Droomdag om nog meer droomdagen te organiseren, vol verrassingen. Dat gun ik ook andere gezinnen zo erg! Helaas heeft Stichting Droomdag het afgelopen jaar, door COVID-19, minder donaties ontvangen om droomdagen te kunnen organiseren. Gelukkig zijn er wel, geheel coronaproof, droomdagen geweest voor gezinnen die echt niet meer konden wachten omdat zij dusdanig ziek zijn. Er zijn wel meer donaties nodig om dat ook te kunnen blijven doen. Want zonder donaties, geen droomdag!
Ter ere van het 10jarig jubileum heeft Stichting Droomdag vanaf zaterdag 9 april de Collecte 10-daagse opgezet. Je kunt dan zelf een collectebus aanmaken via droomdag.digicollect.nl en onder de aandacht brengen bij vrienden, familie en andere bekenden. Nu hebben wij, samen met het social media bureau, nagedacht hoe wij met een deel van het mediabudget meer bekendheid rondom deze actie kunnen creëren. Zodat er nog meer collectebussen worden aangemaakt en met als doel natuurlijk nog meer geld wordt opgehaald, want alleen dan kunnen nog meer gezinnen een droomdag beleven. Voor deze campagne gaan wij dan ook 'mijn' verhaal gebruiken, hoe wij als gezin de Droomdag hebben beleefd. Hopelijk spreekt het de doelgroep aan en ontvangen we heel veel donaties!
Ook even een budget update; ik had een fantastisch bedrag van €3.713,- opgehaald. Nu is daar een bedrag vanaf gegaan voor de website van Doneeractie. Ik heb uiteindelijk een bedrag ontvangen op mijn rekening van €3.299,45. Daarvan hebben wij €200,- ingezet op de Warm Hart-actie. In de hoop deze te winnen en een mooi bedrag binnen te slepen. Helaas hebben wij niet gewonnen. Dat betekent dat ik nog een bedrag over heb van €3.099,45 waar we nog heel veel mooie dingen mee gaan doen!
Ik houd jullie op de hoogte.
18-11-2020 09:27
Het is een tijdje stil geweest, maar we hebben zeker niet stil gezeten. Hierbij een update:
Nogmaals onwijs bedankt voor jullie steun! Ik had eigenlijk nooit durven dromen dat ik binnen 3 dagen zo'n enorm bedrag zou weten op te halen. Dat raakte mij ook emotioneel en gaf mij nog meer power om Stichting Droomdag te ondersteunen.
Omdat er nog niet echt goede landingspagina's waren voor de marketingcampagnes, is ervoor gekozen om eerst een nieuwe website te gaan ontwikkelen. Het plan lag al op de planken, maar er was niet voldoende expertise om het van de grond te krijgen. Ook de vraag naar een nieuwe huisstijl lag er al, maar kwam ook niet echt van de grond. Ik heb daarom mijn netwerk ingezet en met de hulp van SiYou, die geheel op vrijwillige basis de website heeft ontwikkeld, Sandifort ID, die de huisstijl op zich heeft genomen, Demian Polane, die de teksten heeft (her)geschreven en Briljante Geesten, die vrijwillig gaan helpen bij de SEO en SEA activiteiten, zijn we bijna zover dat we de nieuwe website en nieuwe huisstijl wereldkundig kunnen maken.
Zodra de website is gelanceerd zal ik starten met marketingcampagnes. Er is als eerste, nu zeker door de corona crisis, behoefte aan donateurs. Daarnaast is er ook nog een grote vraag naar vrijwiligers die de gezinnen zullen begeleiden tijdens een Droomdag. Mijn focus zal dan ook eerst op deze twee doelgroepen zijn. Ik verwacht begin 2021 te kunnen starten met deze campagnes. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!