Hulp voor phising slachtoffer

Hulp voor phising slachtoffer | Geld inzamelen
 
 

Onze moeder, Anneke (72 jr) is vorige week helaas al haar spaargeld kwijtgeraakt doordat een allervriendelijkste mevrouw zich voordeed als een medewerkster van de ING helpdesk. Op een slinkse manier is er gebeld met het "echte" 020-2288800 ING nummer met de mededeling dat er geprobeerd was om bij haar geld te komen door hackers.
Door haar geld tijdelijk op een "kluis-nummer" te storten zou het in veiligheid zijn.
Onze moeder heeft eerst getwijfeld dit te doen, maar toen zij een snelle check deed naar het nummer waardoor ze werd gebeld, en ze dus dacht dat het safe was, heeft ze haar spaargeld overgemaakt naar haar lopende rekening en dit daarna zelf overgemaakt naar het zogenaamde "kluis-nummer". 
Een actie die helaas niet meer terug te draaien was..... 

Eenmaal overgemaakt en het er nogmaals over te hebben met onze vader kreeg ze het vermoeden dat ook zij met 2 voeten in deze babbeltruc is getrapt.
En ondanks dat er vele waarschuwingen zijn, en je altijd roept "dat zal mij nooit gebeuren", is het dus ook haar gebeurd.

Al haar gespaarde centen foetsie....
Er is aangifte gedaan. Ook meteen contact gelegd met de echte ING helpdesk. Maar zij kunnen helaas niets doen. Deze criminelen zijn zo clever om via een prepaid telefoon jou te doen geloven dat er een echt nummer belt. En zodra het geld op dat nep kluis banknummer is gestort, halen zij het er meteen af.

Als grap zeiden mijn zus ik ik tegen elkaar.... we gaan gewoon een doneeractie opzetten. Al zouden onze contacten op social media allemaal maar 1 of 2 € doneren... dan heeft onze moeder toch weer een klein beetje spaargeld tot haar beschikking.
Vandaar deze actie.
Liefs Patricia en Jacqueline

€ 640 ingezameld
Doel: € 3.500 • 37 donaties

Deze actie is gesloten