Ik ben zwaar opgelicht door een bedrijf genaamd meubelkings die nou opeens permanent gesloten is, waar ik online een boxspring plus nachtkasje heb besteld.
Ik hoop dat u de moeite neemt om mijn verhaal te lezen.
Ik heb daar op 20 juni 2022 een boxspring en nachtkastje besteld, die het bedrijf beschadigd heeft geleverd helaas.
Ik heb op 23 juli bij de bezorging en het afleveren en monteren van de boxspring zag ik dat de boxspring verschillende beschadigingen had, zowel aan de matras (verschillende vlekken, en niet netjes afgewerkt) als aan de boxspring zelf (op de stof aan de zijkant (nietje erin) en de plank waarop de matras ligt zit een grote barst in waardoor je de boxspring niet in gebruik kan nemen) en dat lijkt mij niet te horen, aangezien je betaald voor een goed product.
Ook ontbrak bij het afleveren het nachtkastje.
Ik heb deze bevindingen gelijk met de bezorgers besproken en mij werd verteld dat dit de week (week 30) erna netjes opgelost zou worden.
Ik heb de foto's en filmpjes en de beschadigingen netjes na de bezorging gelijk door gegeven op het klachten formulier op de website van meubelkings, en via de email info@meubelkings.be en op het telefoonnummer +31615914817 die op de site vermeld staat.
Ik heb zelf continue geprobeerd contact te leggen, die week 30 maar ik werd weg gedrukt, plus kreeg een SMS met "kan ik je later terug bellen" maar dit gebeurde heel de week 30 niet tot mijn grootste spijt.
Ik heb zelf in week 31 op maandag 01-08-2022 weer opnieuw een poging gedaan en kreeg toen wel eindelijk iemand aan de telefoon, die zou me savonds tussen 6 en 7 terug bellen, maar ook dit gebeurde niet.
Ik ben pas dinsdag 2 augustus om 11:02 terug gebeld.
Der werd door het bedrijf excuses geuit naar me en er werd mij verteld dat dit niet netjes was en dat ze het per direct gingen oplossen, ik kreeg te horen dat ik een compleet nieuwe boxspring zou krijgen en dat ze het netjes zouden omwisselen, en ze dat ook gelijk het nachtkastje zouden afleveren en de oude beschadigde boxspring gelijk zouden mee nemen.
Het bedrijf vroeg aan me wanneer ze de nieuwe bezorging konden doen, en maakte de afspraak dat dit zou plaats vinden op zaterdag 6 augustus '22 tussen 6 en 7uur.
De bezorgers stonden hier om 19:40 aan de deur en wisten niks over het omwisselen van de boxspring en ook ontbrak het nachtkastje weer.
De bezorger liep met me mee om de beschadigingen op de boxspring te checken en deed lastig over het omwisselen omdat het hoofdbord in goede staat verkeerd, waardoor ze de boxspring niet compleet zouden omwisselen, en ook vondt de bezorger dat ik me niet moest aanstellen over de vlek op de matras en dat ze deze ook niet zouden vervangen.
Ik ging hier niet mee akkoord, want dit was niet de afspraak wat mij op 02-08-2022 aan de telefoon beloofd was.
Waarna de situatie flink uit de hand liep en de gemoederen erg hoog opliepen, zo erg dat ik zelfs de politie in moest schakelen omdat ik bedreigd werd door de bezorgers.
Der is een melding van gemaakt en ze adviseren me om maandag contact op te nemen met juridische loket qua een advocaat in te schakelen en juridische stappen te ondernemen tegen meubelkings.
Ik heb gelukkig via het juridische loket een goede advocaat gevonden, die voor mij in deze zaak geprobeerd heeft te bemiddelen voor mij met meubelkings, zonder enig resultaat, waardoor er zelfs een rechter aan te pas moest komen, wat weer veel tijd in beslag nam en ik nou vele maanden verder ben.
De rechter heeft helaas negatief bepaald omdat ze meubelkings niet konden bereiken, en dit een onbegonnen zaak is, omdat ze opeens permanent gesloten zijn en waardoor ik nu helaas kan fluiten naar omwisseling van de beschadigde boxspring en de levering van het nachtkastje, als zowel het betaalde bedrag 570€, plus de kosten van mijn eigen bedrage voor de advocaat en de rechter €242 en om dan nog maar te zwijgen over alle gemaakte andere kosten die ik door dit alles moest maken, en nou helaas niet kan verhalen op meubelkings, en door alle gemaakte kosten ik totaal geen budget meer heb om voor haar een nieuw bed te kopen.
Dit kreeg ik afgelopen donderdag 09/2/'23 te horen en mijn advocaat heeft nog geprobeerd om in hoger beroep te gaan, maar dit is door de wet niet mogelijk.
Ik ben een alleenstaande moeder en zit in de bijstand en had dit besteld van mijn vakantie geld en wou me dochtertje blij maken met een nieuw bed omdat ze naar de middelbare school ging.
Dus vandaar dat ik er echt compleet doorheen zit, zoveel geld weg en nu eigenlijk met mijn me rug tegen de muur sta, want mijn dochtertje kan niet in der eigen kamer slapen omdat de beschadigde boxspring totaal niet bruikbaar is, en ze daardoor al sinds de 1ste bezorging op 23 juli 22 naast mij slaapt en de situatie begint ons op te breken, qua de slaap situatie en gebrek aan privacy omdat mijn dochtertje zich niet kan terug trekken in haar slaapkamertje.
Vandaar dat ik hoop dat ik op deze manier geld in kan zamelen om voor haar zo snel mogelijk een nieuw bed en nachtkastje te kopen maar zo'n zelfde boxspring en nachtkastje kost €939 plus nog bezorg/monteerkosten.
Zie foto's voor bewijs.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik hoop dat u mij wilt en kan helpen.
Alvast bedankt voor de moeite🙏✨️💛